eHerkenning: Helaas moet je dit zelf doen!

Als FACET nemen wij graag zaken voor je uit handen, maar sommige werkzaamheden mogen wij simpelweg niet voor je doen. Voor bijvoorbeeld het aanvragen van steunmaatregelen zoals TVL (Tegemoetkoming Vaste Lasten) heb je eHerkenning nodig. Wij kunnen, als FACET, wel hierbij assisteren.

 

Wat is eHerkenning?

eHerkenning is dé manier van inloggen bij overheidsinstanties voor ondernemers. Hiermee log je op één manier veilig in bij ruim 400 organisaties. Vanuit steeds meer organisaties wordt eHerkenning vereist om veilig en betrouwbaar in te loggen op hun portalen. Denk hierbij aan de Belastingdienst, UWV en RVO, pensioenorganisaties etc.

eHerkenning is vergelijkbaar met DigiD (voor jou in privé), maar dan voor bedrijven. Het is veilig, betrouwbaar én gemakkelijk in gebruik. Met 1 persoonlijke eHerkenning-inlogsleutel kun je dus bij al die instanties terecht. Je moet als ondernemer wel ingeschreven staan bij de KvK.

Mogelijk heb je nu al eHerkenning nodig

eHerkenning is nu al nodig om in te loggen bij Mijn Belastingdienst Zakelijk (MBD-Z), de opvolger van het oude ondernemersportaal. Als ondernemer kun je je loonaangifte, aangifte vennootschapsbelasting en op termijn je aangifte BTW alleen nog maar via Mijn Belastingdienst Zakelijk doen.

eHerkenning aanvragen

Als je van een dienst gebruik wil maken waar je eHerkenning voor nodig hebt, word je altijd gevraagd om in te loggen. Om dit te kunnen, moet je eerst eHerkenning hebben. Het aanvragen kan wel enkele dagen of zelfs weken duren, afhankelijk van de situatie en aanbieder.

eHerkenning (inloggegevens) worden uitsluitend verstrekt door een select aantal externe partijen:

  • Connectis
  • Digidentity
  • KPN
  • Reconi
  • QuoVadis
  • Z login  

eHerkenning heeft verschillende niveaus van betrouwbaarheid: eH1, eH2, eH2+, eH3 en eH4. Hoe hoger het niveau, hoe betrouwbaarder je kunt inloggen. Kies voor ten minste niveau eH3.

Volg onderstaande stappen om eHerkenning aan te vragen

1. Selecteer waarvoor je eHerkenning nodig hebt
2. Stel vast wie eHerkenning gaat gebruiken
3. Kies een leverancier
4. Vraag eHerkenning aan

vroeg of laat heb je dit als ondernemer nodig!

Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen via 010 4526144 of info@facet-accountants.nl

Indien gewenst kan je ook een vraag stellen via het antwoordformulier op onze contactpagina.

Contactpagina

 

Arnoud Brouwer
Relatiebeheerder