Bedrijf

Binnen jouw bedrijf zijn er zoveel factoren die met elkaar te maken hebben en (in)direct van invloed zijn op het ondernemen. Zo kan goed en gemotiveerd personeel een groot verschil maken binnen het productieproces. En dat zijn zaken die je onder controle wilt hebben zonder er dagelijks mee bezig te zijn. Ontzorgen is hier het keyword. Zodat je je bezig kunt houden met waar het allemaal om begon: ondernemen.

IT

Er zijn tegenwoordig zoveel mogelijk-heden binnen de digitale wereld. Hoeveel data er beschikbaar is, is bijna niet te bevatten. Zaken als Digital Transformation, the Internet of Things of integrale systeemoplossingen. Om maar iets te noemen. Eng? Niet als je je laat informeren wat er allemaal kan. Daar zijn specialisten tenslotte voor.

Continuïteit

Een onderwerp dat voor veel ondernemers zorgt voor slapeloze nachten. Want wie zet jouw bedrijf voort als je ermee stopt of als er onverwacht iets met je gebeurt? Het lijkt zo ver weg maar het is echt een hele zorg minder als dat geregeld is. De mogelijkheden in kaart brengen, welke weg moet bewandeld worden en op welke termijn? Allemaal zaken die FACET graag samen met je onderzoekt.

Subsidies

Ondernemers zijn vaak onvoldoende op de hoogte van subsidieregelingen. Bijvoorbeeld op het gebied van duurzaamheid; denk hierbij aan het verduurzamen van een kantoorgebouw. Of op het gebied van personeel en arbeid; duurzame inzetbaarheid en vitaliteit bijvoorbeeld of innovatie of internationale zaken. Je adviseur bespreekt graag alle mogelijkheden met je.

Conflicten

Uiteraard een onderwerp dat liever vermeden wordt, maar conflicten kunnen er ook voor zorgen dat zaken worden opgeschud of in gang gezet. Mits conflicten op een gezonde en constructieve manier worden opgelost voordat een en ander escaleert.

Personeel

Het lijkt zo eenvoudig: goed en gemotiveerd personeel. Maar dat gaat niet vanzelf. Het is aangetoond dat personeel dat betrokken is en zich verantwoordelijk voelt voor het bedrijf, een positieve bijdrage levert aan het bedrijfsresultaat. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Werkgeluk is hierin belangrijk, maar dat is voor iedereen weer anders. Bedrijfscultuur, opleidingsmogelijkheden, duidelijkheid en inspiratie bijvoorbeeld. FACET heeft hiervoor zelf ook het voortouw genomen dus weten we als geen ander hoe dit werkt. Overname Bij een eventuele overname zijn gedegen financiële gegevens noodzakelijk want een goede waardebepaling is cruciaal en kan het verschil maken binnen de onderhandelingen. Laat je dus adviseren en maak samen de balans op tussen wat je bedrijf waard is of waard zou moeten zijn. De waarde van jouw bedrijf is namelijk meer dan een optelsom van cijfers. En je adviseur weet waarom.

Internationaal zaken doen

Bij zakendoen over de grens krijgt je te maken met zaken als andere wet- en regelgeving, cultuurverschillen en taalbarrières. Ook op fiscaal-juridisch gebied zullen zaken anders geregeld zijn. Laat je bijstaan door een van de specialisten van FACET. En doe je zaken met Duitsland? FACET heeft een speciale Duitsland Desk! Selbstverständlich.

Contracten

Noodzakelijk in deze tijd. Afspraken moeten worden vastgelegd zodat het ook standhoudt, mocht dit nodig zijn. Maar contracten bevatten vaak lastige clausules, formules en taalkundige teksten die hoofdpijn veroorzaken. De Legal Advisor bij FACET heeft vaker met dit bijltje gehakt en kan in ‘Jip-en-Janneke-taal’ uitleggen hoe het in elkaar steekt. Zo laat je het doorspitten van dikke contracten / overeenkomsten over aan de professional. Een heldere samenvatting is voor jou genoeg toch?

Audit 3.0

Binnen jouw onderneming worden de financiële en administratieve gegevens steeds vaker geautomatiseerd, verwerkt en uitgewisseld. Maar hoe betrouwbaar zijn uw IT-systemen en processen eigenlijk? Het analyseren van deze gegevens wordt bij FACET Audit gezien als onderdeel van de controle. Want dankzij deze tools kan er worden ingezoomd op uitzonderingen en zaken die operationeel en financieel niet goed lopen binnen een bedrag. Met de implementatie hiervan loopt FACET zeer zeker voorop.

Juridisch

We zijn er wanneer je ons nodig hebt om mogelijkheden en risico’s te signaleren. En mee te denken over oplossingen die geboden kunnen worden. Onze Legal Advisor staat o.a. voor je klaar op de volgende gebieden; arbeidsrecht, opstellen en/of het beoordelen van commerciële contracten, agentuurovereenkomsten of een distributieovereenkomst, adviseren over vennootschapsrechtelijke vraagstukken, opstellen van aandeelhoudersovereenkomsten en het checken van de statuten, opstellen of updaten van inkoop- en verkoopvoorwaarden en algemene leveringsvoorwaarden.

Optimale cashflow

Als ondernemer ben je niet graag met je debiteurenbeheer bezig. Wij nemen dit dus graag voor je uit handen. We optimaliseren je debiteurenbeheer, je krijgt sneller betaald en je cashflow verbeterd. Of regel zelf je debiteurenbeheer met behulp van slimme software. Hierin beheer je je debiteuren in een overzichtelijk platform en automatiseer je de opvolging.

Benieuwd hoe groei & balans voor jou kan werken?

Laat je gegevens achter en Arnoud Brouwer neemt contact met je op.