'Data-driven audit, advies en coaching... Op weg naar de transportsector 3.0'

FACET is branchespecialist in de sector Transport en logistiek. In samenwerking met NEXTdriver bundelen wij onze kennis er organiseren wij gezamenlijk op 2 juli 2020 een Rondetafelgesprek. In de transport sector is veel gaande, de Coronacrisis heeft zeker ook zijn invloed nu en in de toekomst.

Wij vinden het daarom belangrijk aandacht te besteden aan Data-driven audits en meer advies en coaching te bieden voor deze sector en hun medewerkers.

Tijdens het Rondetafelgesprek komen onder andere de volgende onderwerpen aan bod: 

  • Ontwikkelingen in transportsector, waar zien we kansen en hoe gaan we de kansen benutten 
  • Het maken van koppelingen met IT-systemen en gebruik van data in de accountantscontrole
  • Individuele coaching voor medewerkers in deze sector voor veilig en zuinig rijgedrag

 

Blik terug op ons rondetafelgesprek met de volgende documenten:

Verslag rondetafelgesprek
Artikel rondetafelgesprek
Presentatie rondetafelgesprek

Deelnemers

Cees Siermann

Reputatie en Communicatie Adviseur, Trainer

Zijn competenties in de communicatiebranche reiken van positionering, externe en interne communicatie tot crisiscommunicatie en reputatiemanagement. Van bedrijfsidentiteit, PR en mediarelaties tot trainingsprogramma's voor mediapresentaties en presentaties.

Cees studeerde marketing in Amsterdam en Communicatiewetenschap in Nijmegen. Na diverse functies in de marketing specialiseerde hij zich in communicatie. Hij heeft een brede scope, variërend van corporate positionering en identiteitsontwikkeling tot strategische en tactische communicatievraagstukken. Hij adviseert en begeleidt grote en kleine bedrijven, overheden en andere non-profit organisaties die een plek willen veroveren in de hoofden en harten van hun belangrijkste doelgroepen. Zijn deskundigheid strekt verder dan alleen de externe communicatie. Hij heeft ook veel ervaring met interne communicatie bij majeure veranderingen in organisaties en internal branding, als interim-manager en als adviseur. Hij werkte eerder bij Ernst & Young en KPMG als communicatiemanager.

Cees Siermann
Dagvoorzitter

Juliette van Neerijnen

Momenteel werkzaam als Coördinator Digitale Innovatie bij Transport en Logistiek Nederland waar we onze leden verder willen helpen op gebied van digitalisering ter bevordering van concurrentie kracht van logistieke sector en van de individuele leden en met oog op de toekomst waarbij connectiviteit een steeds belangrijkere rol zal spelen. Juliette heeft vele jaren commerciële werkervaring, waarvan bijna vijftien jaar binnen de transport & logistiek. Juliette houdt van dynamische omgevingen en krijgt energie van het verbinden van partijen, het opbouwen van relaties, stakeholdermanagement en projecten met de beoogde resultaten als hoofddoel.

Juliette van Neerijnen
Coördinator Digitale Innovatie bij Transport en Logistiek Nederland

Marcel Tuijtel

MAAT is een allround logistiek dienstverlener uit Zuid-Holland met zeven locaties. Wat in 1934 begon als een klein transportbedrijf is nu uitgegroeid tot een bedrijf van formaat dat uw wereld in beweging brengt. Met exceptioneel transport, contractvervoer, alle mogelijke dienstverlening rondom interne transportmiddelen en bedrijfsauto's, warehousing en truckparking. MAAT heeft 180 medewerkers in dienst en is ISO 9001-, VCA-, BOVAG- en BMWT-gecertificeerd, label 4.

Marcel Tuijtel
Financieel directeur Maat Transport

Walter Ferreira

Sinds 1 maart 2019 heeft Walter Ferreira zich als Director bij de directie van K-Tainer gevoegd. K-Tainer heeft medewerkers met expertises in elke branche. Omdat wij niet alleen het vervoeren van containers regelen maar ook de verkoop, verhuur, modificatie en cabotage hebben wij in elk deel professionele medewerkers in dienst. Dit alles vormt een mooi team met een diversiteit aan persoonlijkheden en disciplines die elkaar naadloos aanvullen en een prachtige balans geven in de groep.

Walter Ferreira
Management Director K-tainer Leasing & Trading

Piet Koolwijk

Familiebedrijf Koolwijk werd in 1922 opgericht. Piet Koolwijk begon vanuit Polsbroek met het vervoeren van melkbussen van veehouders naar lokale melkfabriek. Inmiddels is Koolwijk uitgegroeid tot een complete logistieke dienstverlener. Kleinzoon Piet Koolwijk leidt een internationale onderneming met bijna 120 medewerkers. Al drie generaties doen we bij Koolwijk wat we toezeggen.

Piet Koolwijk
Directeur bij Koolwijk Polsbroek B.V.

Leo Poot

Leo is al bijna 20 jaar directeur bij Slavenburg & Huyser.

Slavenburg & Huyser is een onafhankelijke logistiek dienstverlener met meer dan 65 jaar ervaring in de wereldwijde logistiek. 

Leo Poot
Director Slavenburg & Huyser bv

Arjan de Bie

Eind 2019 heb ik besloten om een langgekoesterde wens in vervulling te laten gaan: het opstarten van een eigen onderneming. Vanuit de diverse functies in verschillende ondernemingen heb ik een breed scala aan kennis en ervaring mogen opdoen. Deze kennis en ervaring wil ik nu delen met andere ondernemers om hen te kunnen helpen in transport gerelateerde vraagstukken.
Voorbeelden hiervan zijn: transport organisatie en uitvoering, klantenfocus incl. consultative selling, (door)ontwikkeling van de geleverde transportdiensten in meetbare kwaliteit & service en projecten op het gebied van wagenparkbeheer en/of beheersing van de onderhoudskosten.
Avodah Consultancy is gestart en ik kijk uit naar de verdere opbouw en uitdagingen in 2020.

Arjan de Bie
Eigenaar Avodah Consultancy

Michiel van Herk

CFO Voerman

Michiel van Herk
CFO Voerman International

Wim Nienhuis

Wim begon zijn carrière als Registeraccountant bij Deloitte, waarna hij directeur bij AgroFair werd, een importeur van fairtrade fruit. Vervolgens heeft hij ruim negen jaar de directie gevoerd bij de Boerman Groep. De overname en integratie van Zwatra uit Delft in de Boerman groep was een belangrijke gebeurtenis onder zijn verantwoordelijkheid. Sinds eind 2019 is hij zelfstandig ondernemer via Farfalla Services. Op moment is hij (mede)verantwoordelijk voor Volta River Estates Europe B.V., een nieuwe onderneming in de import van fairtrade bananen, lid van de Raad van Advies van Eikelenboom European Food Transport en ondersteunt hij de Delftse scale-up SD-Insights in sales en acquisitie van hun chauffeurscoaching service NEXTdriver.  Wim is lid van de sectorraad van het NIWO, de organisatie die vergunningen verleent in het wegvervoer.  

NEXTdriver richt zich op rijgedrag coaching van vrachtwagenchauffeurs. Transportondernemingen kunnen veel kosten besparen door het verbeteren van het rijgedrag. Voor een optimaal resultaat is het van belang om de chauffeurs continue te coachen. Echter, dit vergt veel tijd en specifieke expertise. Externe coaching gebaseerd op objectieve data geeft dan de beste resultaten.   

 

Uiteindelijk maken volgens Wim de mensen het verschil in alle werkzaamheden die hij uitvoert.

Wim Nienhuis
Nexdriver

Jasper Pauwelussen

In de eerste 7 jaar na zijn studie Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek heeft Jasper als onderzoeker gewerkt bij TNO. Daar heeft hij vele projecten gedaan voor diverse autofabrikanten op het gebied van rijgedragverandering en bestuurdersondersteunende systemen (ADAS). Na zijn tijd bij TNO heeft Jasper 5 jaar als Product Manager bij TomTom Telematics veel van deze kennis in concreetheid gebracht in diverse producten voor de transport sector. Na 1 jaar bij T-Mobile gewerkt te hebben, waarbij hij als Product Manager een nieuw Internet-Of-Things netwerk heeft gelanceerd, is hij in 2019 aan de slag gegaan als CTO bij SD-Insights. Bij SD-Insights is Jasper verantwoordelijk voor de strategische roadmap en in het bijzonder het product NEXTdriver. NEXTdriver is een state-of-the-art rijgedrag coaching platform waarmee professionele (vrachtwagen)chauffeurs een-op-een worden gecoacht op hun rijgedrag. Door structureel bewust bezig te zijn met de chauffeurs en hun rijgedrag resulteert dit in een verduurzaming door kostenbesparingen op brandstof, schades en onderhoud en draagt dit bij aan een lagere CO2 footprint.

Jasper Pauwelussen
CTO NEXTdriver

Thomas Boeren MSc RA

Inmiddels vijftien jaar werkzaam binnen de accountancy waarvan bijna negen jaar bij FACET. In de zomer van 2019 heeft hij het gehele studietraject afgerond en sindsdien is hij werkzaam als Registeraccountant. Thomas heeft voor Accountancy gekozen om de volgende redenen: de diversiteit van het vakgebied, omdat je bij allerlei bedrijven mee mag kijken in de keuken. Dit in combinatie met contact met verschillende ondernemers en medewerkers maakt het werk afwisselend en boeiend. Extra leuk hierbij vindt hij dat er binnen FACET continu gezocht wordt naar verbeteringen die bijdragen aan het verder helpen van de klanten in een veranderende wereld van automatisering en wet-en-regelgeving.

Thomas Boeren
Accountant bij FACET Accountants & Adviseurs

Cor van Marle RA

Als partner eindverantwoordelijk voor FACET Audit.

Ik ben overtuigd van de nieuwe rol die een accountant voor de klant moet hebben.

‘In onze, transparante Audit 3.0 aanpak, m.b.v. data-analyse en process mining, is het grote doel om veel meer te doen met de informatie die onder de motorkap beschikbaar is.

Cor van Marle
Partner en eindverantwoordelijk voor FACET Audit