Wat is jullie corebusiness en waar zit bij jullie de groei?
Emiel: ‘WADM is een multidisciplinair bureau dat zich richt op strategie, design en communicatie. Wij helpen bedrijven met de groei van hun business en zijn de afgelopen jaren steeds meer de nadruk gaan leggen op relatiemanagement met onze klanten. We willen veel verder gaan dan het aanreiken van een aantal tools, we willen ons echt in een klant, zijn problematiek en zijn identiteit verdiepen. We ontwikkelden BrainSells, een strategische methodiek die in vier woorden is te omschrijven als: Think, Make, Do en Act.’
Arno: ‘Bij INLINE verzorgen we de digitale trajecten van onze opdrachtgevers. Wij realiseren onder meer corporate websites, webshops, applicaties, hosting en online marketing. We maken eerst een blauwdruk van een organisatie om daarna met elkaar te bepalen: wat willen jullie, hoe moet jullie website of de app eruit gaan zien, hoe moet deze gaan functioneren en hoe kunnen jullie hiermee leads genereren. Vooral het afgelopen jaar groeiden we van een bureau dat zich vooral richt op digitale middelen, naar een bureau dat bedrijven begeleidt bij het online generen van sales en leads.’
Emiel: ‘Daarnaast werken we intensief samen met HECX. Zij zorgen ervoor dat binnen bedrijven een betere “sales mindset” ontstaat. Ook onze sales loopt sinds vorig jaar via HECX en daardoor zijn we enorm in omzet gestegen. En omdat we twee jaar geleden INLINE overnamen, hebben we nu 22 medewerkers. We trekken als drie partijen met elkaar op, zitten in hetzelfde pand en onze logo’s hebben dezelfde uitstraling. Samen zorgen wij voor een optimaal resultaat voor onze klanten. Het gaat niet alleen om de communicatiestrategie, het gaat ook over de implementatie en de borging daarvan binnen in een organisatie. Bij veel bedrijven zijn sales en marketing twee aparte disciplines. Wij brengen die samen, dat werkt namelijk veel effectiever.’
Wat is het belang van jullie methodiek BrainSells?
Emiel: ‘Met behulp van BrainSells gaan we op zoek naar het onderscheidende vermogen van een organisatie. BrainSells is gebaseerd op Whole Brain Thinking, een instrument om iemands denkstijl in kaart te brengen. Binnen Whole Brain Thinking zijn vier verschillende denkstijlen te onderscheiden: een logische, een praktische, een emotionele en een creatieve denkstijl. Iedereen beschikt over die vier denkstijlen, maar je hebt allemaal een voorkeur voor een of meestal twee denkstijlen. Handel je vanuit jouw favoriete denkstijl, dan maak je dopamine aan en voel je je blij. Wij vertaalden dat naar een methodiek die is toe te passen op een organisatie. De pijlermensen binnen een organisatie bepalen meestal het type organisatie. Werken in een bedrijf bijvoorbeeld voornamelijk mensen met een praktische denkstijl, dan moet dat bedrijf niet naar buiten communiceren dat ze zo innovatief zijn, want dat kunnen ze als organisatie nooit waarmaken. De buitenwereld voelt ook aan dat die boodschap niet goed is, dat het wringt. Dus gaan we met behulp van BrainSells terug naar de kernvraag: Wat is waar van jouw organisatie? Wij brengen de identiteit en het imago van een bedrijf samen. Vervolgens maken we een blauwdruk van hoe dat bedrijf naar de buitenwereld moet communiceren want daarmee trek je het juiste type klanten aan. Think, Make, Do en Act.’